Dagens tips!

Jag älskar att gå och strosa i matbutiker när det är lugnt och lite folk så att man kan spana in nyheter på hyllorna. Just nu har jag förmånen att kunna handla på morgonen och häromdagen stannade jag till vid underbara Renée Voltaire-hyllan och köpte med mig två godingar.
Jag lockas mycket av hur förpackningarna ser ut (dumt jag vet!). Men när det gäller de här ekologiska produkterna så vet jag att innehållet också är bra.
Den första produkten är ett kokossocker (lägre GI-värde än vanligt socker) som jag har testat att ha på naturell yoghurt. Mycket gott, påminner lite om kola i smaken. På baksidan av förpackningen finns det ett recept på äppelplättar med kokossocker. Det måste jag testa någon gång. Kokos innehåller ju även en massa nyttigheter för kroppen.
Den andra produkten är enligt mig en bättre variant av Nutella med en smak av hasselnötter, choklad och apelsin. Jag ska testa att göra något gott bakverk eller dessert av den här godingen inom snar framtid. 🙂

20130113-172756.jpg

2 svar till “Dagens tips!

Lämna en kommentar